MeyerHaugen

Recruitment marketing

Synlighet til din rolle

Recruitment marketing er markedsføring av en eller flere ledige stillinger med mål om å få flere relevante kandidater inn i prosess. Recruitment marketing er et kostnadseffektivt alternativ fordi målrettet annonsering sørger for synlighet kun i den aktuelle målgruppen.

Tradisjonelt har stillingsannonser blitt publisert på Finn.no, LinkedIn eller andre stillingsportaler. Våre løsninger og anbefalinger for annonsering er basert på data og forventet ROI. Vi anbefaler derfor ofte sosiale medier som kan for annonsering, men også andre kanaler hvor vi ser at målgruppen er aktiv og/eller lett å nå.

Hvordan velge annonseringsløsning?

Lurer du på hvilken annonseringsløsning som passer best for stillingen du skal rekruttere til? Holder det med å publisere på en stillingsportal, eller bør du forvente å legge mange tusenlapper i annonsering? 

  • Finnes det kvalifiserte aktive kandidater i stillingsportalene?
  • I hvilken kanal er det mest sannsynlig å finne aktuelle kandidater?
  • Hvilken kanal er mest kostnadseffektiv for å nå målgruppen?

Det er mange faktorer som må tas med i beregningen når du skal finne ut den beste løsningen for annonsering av en stilling. Vi gjennomfører over 200 annonseringskampanjer hvert eneste år. Våre råd og anbefalinger er basert på kompetanse innen både rekruttering og markedsføring. 

200

Vi produserer over 200 kampanjer hvert år

2x

Våre kampanjer får i snitt dobbelt så mange søkere som bransjesnittet

70%

Over 70% av arbeidssstyrken i Norge er passive kandidater som ikke oppsøker stillingsannonser, men kan nås gjennom målrettet annonsering.

Employer branding

Employer branding handler om bedriftens omdømme som arbeidsgiver. Hvordan selskapet tiltrekker, engasjerer og beholder talenter.

I dagens marked med lav arbeidsledighet  er det avgjørende å være en attraktiv arbeidsgiver. Employer branding handler om å bygge en sterk arbeidsgiveridentitet som gjenspeiler hvem dere er, hva dere står for, og hvordan det er å jobbe hos dere. 

Visste du at

Et selskap med et sterkt employer brand har i snitt 43 % lavere kost per ansettelse?

Do you want to know more?

Vil du høre mer om hvordan vi jobber med recruitment marketing, employer branding eller har du andre spørsmål om annonsering eller markedsføring? Ta gjerne kontakt med oss!