Vi rekrutterer til krevende spesialist-, leder og topplederstillinger i offentlig og privat sektor.
Vårt hovedfokus ligger på fagområdene IT og digital, kommersielle og administrative stillinger, samt ingeniørfag og energi.
Vi er opptatt av å bedre kandidatopplevelsen. En del av det er å utjevne maktbalansen i rekruttering. Vi gjør viktige grep for å sørge for at også kandidaten blir sett, hørt og ivaretatt gjennom prosessen. Det sikrer bedre resultater for alle parter – inkludert ditt rykte som arbeidsgiver.
Kandidatene er opptatt av å finne ut hvordan det egentlig er å jobbe hos dere. De lurer på mer enn det som står med kulepunkter i stillingsannonsen. Derfor spiller vi inn en egen stillingspodcast om rollen du ansetter til.
Det sikrer at kandidaten får en “realistic job preview” (RJP) og velger jobben på riktige premisser.
i en usminket prat med rekrutterende leder får kandidaten mer informasjon om stillingen enn klassiske stillingsannonser og kandidatbrev.
MeyerHaugen har en rekrutteringsprosess hvor kandidaten er i fokus. For å lykkes med det fokuserer vi på å kartlegge områder som er viktige for kandidater, og så kommunisere disse troverdig. Ærlig, respektfull og oppriktig kandidatkommunikasjon fra første kontakt, gjennom intervjurunder og i sluttforhandlinger, bidrar til at rett kandidat velger dere som sin nye arbeidsgiver.
Vi benytter podcast som et verktøy i våre rekrutteringsprosesser. Rundt 80% av kandidatene vi har i prosess gir uoppfordret positive tilbakemeldinger på stillingspodcastene. Vi opplever at flere relevante kandidater velger å gå inn i prosess, kandidatene har oftere rett motivasjon for jobben, intervjuene blir bedre og ikke minst, arbeidsgiverens employer brand styrkes og kandidatopplevelsen løftes.
Vårt mål er å ferdigstille alle rekrutteringsprosesser på åtte uker, fra oppstartsmøte til signert kandidat. Hvor lang tid et oppdrag tar, påvirkes av når oppdraget startes opp, hvor tilgjengelig dere som kunde er gjennom prosessen, hvor krevende kandidatmarkedet er for akkurat denne rollen, og hvor sterkt deres verdiforslag til kandidatene er. I oppstarten av en prosess vil vi dele våre vurderinger av når dere kan forvente en signert kandidat.
Vi rekrutterer spesialister og ledere til ulike bransjer. Vi løser oppdrag innen IT, medier og kommunikasjon, finans, bygg og anlegg, økonomi, bærekraft og digital sektor, for å nevne noen.
Før vi tar på oss et rekrutteringsoppdrag gjør vi alltid en vurdering av om vi vil kunne løse oppdraget effektivt. Kandidatmarkedet, arbeidsgiverens merkevare, lønnsbetingelser og andre faktorerer er relevante faktorer som vurderes før vi sier ja til et oppdrag. Vi sikrer alltid at vi har kapasitet til å løse oppdraget effektivt. Vårt mål er å sikre at vi ikke selger oppdrag vi ikke kan løse.
Alle våre stillinger publiseres på våre hjemmesider og i våre sosiale medier. Slik når de en stor gruppe aktive jobbsøkere.
For å nå passive kandidater benytter vi oss av annonsering og digitale kampanjer. Vi har en egen digital spesialist som tilpasser annonseringen av din stilling til din målgruppe. Du vil få mer informasjon om våre mediepakker, ved oppstart av ditt oppdrag.