I OBOS bygger vi framtidens samfunn og oppfyller boligdrømmer. Vi er Norges største boligbygger, og for å kunne gi mest mulig verdi til medlemmer, boligkjøpere og beboere er det helt sentralt at vi tilbyr gode og brukervennlige digitale tjenester. Ansvaret for dette ligger i avdelingen Digitale kundetjenester (DKT) som utvikler, drifter og forvalter våre digitale kundekanaler.
Nå ser vi etter en innovativ og kommersiell direktør for DKT som kan lede og videreutvikle vår satsning på de gode digitale kundeopplevelsene.
Dersom du er en erfaren teknologileder, som motiveres av hvordan teknologi kan brukes for å skape medlemsverdi og forretningsresultater, bør du lese videre. Dette er en rolle der du får lede et faglig sterkt teknologiteam, skape kundevennlig teknologi, og møte behovene i en kompleks organisasjon.
Om avdelingen
DKT har mandat til å jobbe på tvers av hele OBOS-konsernet. Avdelingen består i dag av 25 personer og tilhører divisjonen IT og digital, med til sammen 105 ansatte. DKT er i dag organisert som flere ulike produktteam bestående av bl.a. utviklere, designere og innholdsdesignere (web, OBOS-appen, innholdsdesign og forretningsutvikling) og to teamledere med personalansvar. Stillingen inngår som del av ledergruppen i IT og Digital og rapporterer til konserndirektør IT og digital.
Om jobben
Overordnet er jobben din å sikre at DKT jobber best mulig for å skape gode kundetjenester, samtidig som teamet kan jobbe med gode rammebetingelser, og forretningens behov møtes. I praksis innebærer dette blant annet følgende:
Fagansvar for strategisk prioritering av OBOS’ digitale satsing på kundeflater
Ansvar og produkteierskap for utvikling, drift, forvaltning av de digitale kundeflatene til OBOS: obos.no/se, obos-appen, nabohjelp og digitale tilvalg
Videreutvikle gode rutiner for beredskap og overvåking av alle digitale løsningene for å sikre effektiv forvaltning og drift
Ansvar for digital forretningsutvikling, ny konseptutvikling og ulike forretningsmodeller for våre digitale tjenester
Ansvarlig for å samkjøre veikart med tilstøtende prosjekter/tjenester i kundereisen
Samarbeide tett med markedsdivisjonen om produktive grensesnitt mellom team og avdelinger.
Være en ambassadør for å fremme ETT OBOS og konsernfelles løsninger. Bidra til å realisere et felles IT-målbilde på tvers av segmenter og markeder
Definere mål, sikre fremdrift og resultater for produkt-teamene
Bidra til konsernets arbeid med porteføljestyring og prioritering
Være med å bygge innovasjonskultur og innovativ arbeidsmetodikk
Budsjettering, prognosearbeid og forankring av kostnadsnivå hos stakeholdere
Hvem ser vi etter?
Dette er en jobb som krever erfaring med ledelse innen digitalisering, helst fra utvikling av gode digitale kundetjenester. Vi tror en bakgrunn fra prosjektledelse og erfaring fra komplekse organisasjoner gir gode forutsetninger for å lykkes. Utover dette vil følgende kriterier telle positivt når vi vurderer kandidater;
Høyere utdanning på bachelor eller masternivå
Erfaring med digitalisering som sikrer en helhetlig kundeopplevelse
Erfaring fra personal- og endringsledelse
Erfaring med smidig arbeidsmetodikk, samt prosjektledelse
Erfaring med stakeholder management
Erfaring fra komplekse organisasjonsmodeller er en fordel
Utover denne erfaring tror vi følgende egenskaper er relevante for å lykkes og trives i rollen;
Kommersiell profil som drives av resultater – det er mange initiativer og oppgaver som skal løses, så rollen stiller krav til høy arbeidskapasitet. Evne til å prioritere og skape arbeidsro i teamet er sentralt.
Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner – dette er relevant for å lede og utvikle et godt team, så vel som å håndtere en kompleks organisasjon som stiller store krav til avdelingen
Strategisk tenkende med analytisk og systematisk tilnærming
Interesse for forskning og trender innen utvikling av digitale produkter
Sterk kundeorientering (både sluttkunde og internkunder)
Vårt løfte til deg
OBOS er Norges største kompetansehus innen eiendom, og jobber med områder som har stor verdi for mange. Dersom du er rett kandidat, kan vi love deg en spennende jobb hvor du får fokusere på faget ditt og lede høyt kompetente medarbeider. Utover dette tilbyr OBOS:
God pensjons- og forsikringsordning
Gunstig boliglån, sparing og forsikringer
OBOS-skolen og OBOS lederakademi
Fleksitidsordning, avspaseringsordning og sommertid
Tilgang til treningsrom
Søknadsfrist 09. mai 2021.
Mer info?
Vi ønsker å gi deg som kandidat et bedre bilde av hva denne jobben handler om. I følgende podkast kan du høre mer om hva Cathrine Wolf Lund i OBOS ser etter når hun skal rekruttere til stillingen: Podkastintervju om stillingen.
Interessert i en uforpliktende prat? Ta kontakt med Daniel Pedersen (daniel@meyerhaugen.no / 406 01 792) eller Gabriella Nyborg (gabriella@meyerhaugen.no / 454 18 002) i MeyerHaugen.