MeyerHaugen

– Vi søker ny UX lead som motiveres av å være en sentral bidragsyter til fremtidens OBOS!

Vi ønsker å gi deg et bedre bilde av hva jobben handler om. I denne podkasten intervjuer vi Ane-Kristine Jacobsen (Direktør Digitale Kundetjenester) i OBOS om selskapet, og hva hun ser etter i denne rekrutteringen: https://soundcloud.com/user-485305904-808676494/ux-lead

OBOS bygger framtidens samfunn og oppfyller boligdrømmer. OBOS er en av de største boligbyggerne i Norge og Sverige. Vi eies av våre over 502 000 medlemmer, og overskuddet beholdes i virksomheten og benyttes til å oppfylle formålet, som er å tilby medlemmene bolig. Vi skal tilby bransjens beste brukeropplevelser i årene som kommer, vår nye UX lead vil spille en sentral rolle i dette arbeidet!

Om jobben
Som UX lead vil du bidra til å bygge opp et sterkt fagmiljø for UX-designere, og ha det overordnede ansvaret for UX på tvers av våre digitale produkter. Du vil bidra til utviklingen av nye og eksisterende digitale tjenester, og være fagansvarlig og premissgiver for arbeidet med interaksjonsdesign og designprosesser i konsernet. Du blir en viktig fagperson i teamet for UX- og innholdsdesign, i avdelingen Digitale kundetjenester. Avdelingen er en del av divisjonen IT og Digital, og vi skal sørge for at OBOS er best i bransjen på digitale løsninger for medlemmer, boligkjøpere og beboere. Avdelingen består i dag av ca 25 personer samt ca 20 eksterne konsulenter. 

Sentrale arbeidsoppgaver vil være:

Hvem ser vi etter?
Du er en strategisk, engasjert og kreativ person som skal bidra til at våre digitale kundetjenester forsterker visjonen om at OBOS skaper framtidens samfunn – og oppfyller medlemmenes boligdrømmer. Det spiller ingen rolle om du kaller deg UX-designer, interaksjonsdesigner eller tjenestedesigner. Du er en problemløser som evner å se tjenester og produkter fra kundens perspektiv, og du formidler behov og løsninger til andre på en inspirerende måte.

Følgende kriterier gir et bilde av kompetansen vi ser etter for å sikre at du vil trives, og kunne gjøre en god jobb:

For å lykkes og trives i rollen er det viktig at du:
Trives med å lede og ta ansvar, samtidig som du gjennomfører det du tar ansvar for. Du kommuniserer godt, og evner å fremstille teknologiske problemstillinger på en forståelig måte til alle lag av organisasjonen. Og selvsagt: du har en godt utviklet kommersiell teft og er over gjennomsnittet interessert i innsikt og datadrevne beslutninger.

Hvorfor jobbe i OBOS?
Vi kan tilby den rette kandidaten:

Nysgjerrig på stillingen?
Ta gjerne kontakt med Ellen eller Henrik hos vår rekrutteringspartner MeyerHaugen AS, for en uformell og konfidensiell prat om rollen.

Kontaktinformasjon:

Manager Ellen Ruth  | ellen@meyerhaugen.no
Partner Henrik Andersson | henrik@meyerhaugen.no

Søknadsfrist: Snarest. Søknader vurderes fortløpende.