MeyerHaugen

MeyerHaugen løser vanskelige rekrutteringsoppdrag for store kunder i privat og offentlig sektor, i Norge og i Norden. Og rekruttering kan virkelig være vanskelig – særlig til stillinger innen medier, kommunikasjon og samfunnskontakt. Rekrutteringsmarkedet har den siste tiden blitt ekstra krevende innen disse fagfeltene, siden alle nå sloss om de samme kandidtene. For å lykkes har vi bygget et sterkt ekspertteam rekrutterere for forstår bransjen.Visjonen vår er å sette standarden for morgendagens rekruttering, og vi tester kontinuerlig nye teknologier og metoder for å utfordre måten ting tradisjonelt gjøres på.

Hvis du er opptatt av kvalitet i rekruttering, og forstår utfordringene som finnes i dagens mediemarked – da bør du lese videre. Hvis du i tillegg har lyst til å være med å bygge et rekrutteringsselskap slik det burde være – da er dette en veldig interessant match, for det er ambisjonen med MeyerHaugen.

Om jobben 
Som Manager hos oss vil du bli del av et fellesskap som jobber for å lykkes sammen. Du vil jobbe med rekruttering av tunge spesialister og ledere innenfor flere fagfelt og industrier, med et hovedfokus innen medier, kommunikasjon og samfunnskontakt. I tett samarbeid med kollegaer vil du ha fullt eierskap fra A til Å i rekrutteringsprossesser. Kjernen i jobben handler om å hjelpe kunder med å løse krevende rekrutteringsutfordringer. Du vil jobbe tett med både kandidater og kunder, og ha en viktig rolle som coach for begge parter i rekrutteringsprosessen. Utover rekruttering vil du som manager jobbe aktivt for å forstå markedet for rekruttering, og bygge og utvikle kunderelasjoner innen bransjene du har kunnskap om.

 

Jobben innebærer følgende oppgaver: 

• Rekruttering av fagspesialister og ledere til små og store organisasjoner, i privat og offentlig sektor. Du vil ha ansvar for alt fra stillingsanalyser, til annonsering, search, kandidathåndtering, intervjuer, testing og rådgivning av kunder underveis i prosessen.
• Sikre at MeyerHaugen i fellesskap leverer verdi og topp kvalitet for både kunder og kandidater 
• Lete etter bedre måter å gjøre rekruttering på, for å sikre gode kundeleveranser, bedre kandidatopplevelser og bedre RX (recruiter experience) 
• Bidra til videre utvikling av kunder gjennom solide leveranser, aktiv forvaltning av kunderelasjoner, synlighet i markedet, og oppfølging av nye kunder. Salgsaktiviteter vil også støttes av vårt bid-apparat.
• Vi jobber sammen for å skape resultater. I praksis betyr det at du vil støtte kollegaer når de trenger hjelp, og selv få støtte når du trenger det. 
 

Kvalifikasjoner 
Vi ser etter mennesker som er opptatt av kvalitet i rekruttering, og som motiveres av å være med på å bygge et solid rekrutteringsselskap. For å gå inn i denne rollen bør du ha forståelse for hva det vil si å rekruttere innen medier, kommunikasjon og samfunnskontakt. Særlig relevant er det om du har redaksjonell erfaring og forståelse. Du bør være motivert for å bidra til at kunder lykkes med sine rekrutteringsutfordringer, enten det innebærer å jobbe med rekruttering til enkeltstillinger fra søk til seleksjon og signering, eller det er snakk om store rekrutteringsprosjekter hvor mange roller skal fylles. For å lykkes med både oppdragsløsning og kundeforståelse er det en fordel om du har et nettverk, eller evne til å bygge nettverk, innen mediebransjen. 

Vårt løfte til deg
Vår ambisjon er å bygge Norges sterkeste fagmiljø innen rekruttering. Vi tror at veien til mål er lettere hvis vi lar folk jobbe med det de er best til, og belønner vår samlede suksess fremfor individuelle resultater. Hvis du er opptatt av god rekruttering, og er enig i at suksess skapes best sammen – da vil vi gjerne bli kjent med deg. Vi skal gjøre alt vi kan for å hjelpe deg å lykkes hos oss – så kan vi sammen finne bedre måter å rekruttere på.

Do you want to know more?
Som standard i alle rekrutteringsprosesser bruker vi i MeyerHaugen podkast som verktøy. Her kan du lytte til et intervju hvor Sverre Haugen (Head of Innovation) intervjuer Bjørnar Angell om hva han ser etter når han rekrutterer til denne rollen: Stillingspodcast om jobben: https://soundcloud.com/user-485305904-808676494/meyerhaugen-seniorradgivermanager-medier-kommunikasjon-og-samfunnskontakt

Kontaktperson for stillingen er Madikken Johansen (406 08 084, madikken@meyerhaugen.no) og Sverre Haugen – ta gjerne kontakt med Madikken for å avtale en konfidensiell prat dersom du ønsker mer informasjon. Vi vurderer søknader fortløpende.