MeyerHaugen

Vi søker Bid Manager som kan profesjonalisere vårt tilbudsarbeid knyttet til private og offentlige anbud.

Som Bid Manager i Selmer har du ansvaret for å lede tilbudsprosessene våre. Det innebærer blant annet å overvåke markedet, velge ut hvilke tilbudsprosesser vi skal melde interesse for, og sørge for at tilbudet blir levert med høy kvalitet med informasjonen som etterspørres – i henhold til vår profil.
Stillingen er nyopprettet. Du vil få mulighet til å bygge funksjonen fra start, ved å etablere gode strukturer, malverk og systemer som gjør at vi kan jobbe mer effektivt i hver enkelt prosess.
Som Bid Manager vil du følge opp potensielle klienter; i forkant for å innhente informasjon om potensielle kvalifikasjonskrav der det er hensiktsmessig, og i etterkant for å kunne evaluere prosessen og resultatet.  
Rollen vil inngå i markedsteamet, og være en del av forretningsstøtte. I det daglige vil du jobbe tett med advokater og partnere som er aktuelle for tilbudene som jobbes med, samt advokatteamet som i dag sitter med ansvaret for offentlige anskaffelser.

Oppgaver / ansvarsområder

Ønsket erfaring / nivå

Dersom du har erfaring fra innkjøpsprosesser, både private anbud og/eller offentlig anskaffelse, samt erfaring fra tjenestesalg, tror vi du har kompetansen vi ser etter. Vi tror også at prosjektledererfaring og kjennskap til innkjøpsportaler er nyttig i rollen. Salgskompetanse er en stor fordel, og vi antar at 3-5 års erfaring fra lignende rolle gir deg store muligheter for å lykkes og trives i rollen som Bid Manager hos oss.

Ønskede egenskaper

For å lykkes i stillingen, tror vi at du er en person som er effektiv og tør å stille krav til omgivelsene. Du har en strukturert tilnærming til arbeidet ditt og trives med operative oppgaver. Du har en sterk skriftlig formuleringsevne på norsk og setter høye krav til rettskrivning. Du vet hva som skal til for å løfte tilbudsleveransene, og har også et visuelt blikk som ivaretar helheten.

Hvorfor bør du jobbe hos oss?

I Selmer er det god takhøyde og veien fra idé til beslutning er kort. Vi har fokus på flat struktur, med ambisjon om å skape den beste hverdagen for våre medarbeidere. Vi har sterk drivkraft både faglig og sosialt, med fokus på videreutdanning, talentutvikling og sosiale aktiviteter. Vi kan tilby stor fleksibilitet i arbeidshverdagen, og flotte lokaler på Tjuvholmen. Du kan også glede deg til treningsrom, alpetur, kulturarrangementer, frokost, lunsj, middag, morgenjogg, morgenbad, helsesjekk og mye, mye mer.

Do you want to know more?

Vi vurderer søknader fortløpende, og har som mål å finne frem til vår nye kollega så raskt som mulig. Vi har derfor laget en podcast sammen med våre rådgivere i MeyerHaugen, der vi beskriver nærmere hva rollen går ut på. Lytt gjerne til samtalen vår her: https://on.soundcloud.com/vTtLN.

Du kan også ta kontakt med Ellen Ruth på tlf. 90728963, eller ellen@meyerhaugen.no dersom du har ytterligere spørsmål om rollen.

Vi ser fram til å høre fra deg så snart som mulig!