Over flere år har Posten og Bring blitt kåret til Norges mest innovative selskap. Hver dag jobber vi med å realisere vår visjon som handler om å gjøre hverdagen enklere, og verden mindre. Avdeling Digital Automatisering jobber med automatisering og prosessforbedring til hele Posten og Bring konsernet. Vi opererer i grensesnittet mellom forretning og IT og er opptatt av å finne riktig løsning til riktig problem. Vårt ansvar omfatter hele verdikjeden i et automatiseringsprosjekt, fra identifisering og kartlegging av prosesser, til utvikling, implementering og vedlikehold.
Får du energi av å identifisere og løse problemer sammen med engasjerte kolleger? Og i tillegg ønsker å bygge kompetanse innenfor et spennende og fremtidsrettet område bør du lese videre.
For å gi deg et bedre bilde på hva denne rollen egentlig dreier seg om, og hvem man ser etter har vi spilt inn en podkast med leder for digital automatisering Ingrid Kristensen og product manager Hanne Paulsen: https://on.soundcloud.com/ppMwq
Som Tech Lead skal du sørge for å sikre at teamet leverer løsninger med høy kvalitet og jobber i henhold til gode tekniske prinsipper. Du vil bli en del av et team med høy trivsel og utviklingsfokus og et selskap som er opptatt av innovasjon, nytenking, teknologi og løsninger som skaper ringvirkninger gjennom hele Norden.
Ansvar og sentrale arbeidsoppgaver
- Sikre en robust og effektiv infrastruktur for våre automatiseringsverktøy (RPA, low code, dokumenttolkning etc.)
- Hovedansvarlig for teamets integrasjoner internt og eksternt, derunder bruk av APIer
- Utvikle prosesser i BluePrism og andre relevante automatiseringsverktøy
- Være prosjektleder/pådriver for større forbedringsinitiativ
- Faglig ansvarlig for RPA-utvikling i konsernet og våre RPA-utviklere
- Ansvarlig for forvaltning og utvikling av metodeverk for RPA og andre relaterte verktøy – bidra til kontinuerlig forbedring av teamets metodikk og rutiner
- Aktiv pådriver for samarbeid med andre relaterte miljøer i konsernet
- Være en aktiv rådgiver og pådriver for å automatisere og forbedre prosesser
- Ta initiativ til og støtte vurdering og prioritering av prosesser for automatisering
For den rette kandidaten kan det vurderes en nestleder/stedfortreder-rolle.
For å trives i denne rollen tror vi at du
- Setter deg raskt inn i nye teknologier og kan være en pådriver for å teste ut og ta i bruk nye verktøy
- Jobber strukturert og er løsningsorientert og serviceinnstilt
- Kommuniserer og samarbeider godt med ledere og ressurser i både forretnings- og teknologimiljøer og opptatt av at teknologi skal understøtte bruker/forretningsbehov
- Motiveres av å bidra til at medarbeidere i teamet utvikler seg faglig
- Tar ansvar gjennom å være proaktiv og fremoverlent – vil mer, identifiserer og tar selv initiativ til nye forbedringsinitiativ
- Evner å tenke helhetlig og på tvers av fagområder, enheter, oppgaver og prosesser og samtidig forstår viktigheten av detaljene
- Håndterer godt mange og varierte arbeidsoppgaver og yter det lille ekstra for å levere
Ønskede kvalifikasjoner
- Høyere utdanning på universitets- eller høgskolenivå (– særlig relevant arbeidserfaring kan erstatte utdanningskravet)
- 3 års erfaring innen RPA, gjerne BluePrism, er ønskelig
- Utpreget interesse for teknologi, digitalisering og automatisering
- God forretningsmessig forståelse
- Erfaring fra arbeid med intelligent automatisering, digitalisering, RPA, chatbots/LLM, low code, Microsoft Power Platform, SQL, IT-arkitektur eller objektorienterte programmeringsspråk vil være en fordel
- Språk: flytende i Norsk og Engelsk skriftlig og muntlig
Vi tilbyr
- En unik mulighet til å være med i et innovativt miljø hvor kompetanse og læring står i fokus
- Være en del av et miljø som brenner for å forbedre hvordan vi selv og andre jobber
- Oppgaver som gir stor kontaktflate i konsernet
- Gode muligheter for personlig utvikling og bygge attraktiv faglig kompetanse
- En sentral og attraktiv arbeidsplass
- Konkurransedyktige lønnsbetingelser, og gode pensjons- og forsikringsordninger
Arbeidssted: Vi holder til i Posthuset, sentralt ved Oslo S. Noe reising til interne kunder må påregnes.
Vi foretar etter samtykke sjekk av aktuelle søkere for å verifisere opplysninger som fremgår av CV og tilgjengelig dokumentasjon.
Spørsmål eller ytterligere informasjon? Ta gjerne kontakt med Daniel (daniel@meyerhaugen.no) eller Martine (martine@meyerhaugen.no) hos vår rekrutteringspartner MeyerHaugen AS, for en uformell og konfidensiell prat om rollen.