Løvenskiold Handel er en del av Løvenskiold-Vækerø og favner blant annet ansvaret for IT i konsernet. I forbindelse med videre digitalisering av konsernet ser vi et økt behov for kvalitetskontroll på tvers i organisasjonen ved oppdateringer av applikasjonsporteføljen. Vi ser derfor etter en Endringsleder IT.
Til denne rollen ser vi etter deg med flere års erfaring i bruk av blant annet Microsofts ERP-systemer, gjerne også erfaring med Microsoft Dynamics 365 Operations (MSD365). Du har gjerne bakgrunn som change/service manager, fra større testmiljøer eller fra en systemintegrator der du har hatt fokus på test og kvalitet. Du bør trigges av tanken på å strømlinjeforme interne endringsprosesser, kvalitetssikre endringer i vår applikasjonsportefølje og lede vårt Change Advisory Board.
Hva er jobben?
- Være med å bygge et sterkt teknologisk fagmiljø, sammen med engasjerte og faglig dyktige kollegaer
- Implementere og lede Løvenskiold Handels nye change prosess (change, test, deploy) på tvers av en applikasjonsportefølje bestående av ca. 50 applikasjoner
- Implementere Løvenskiold Handels teststrategi og sikre kvalitetsrutiner i henhold til denne
- Løvenskiold Handel er i sluttfasen av implementering av MSD365 med produksjonssetting i Q4 2020. Microsoft slipper 12 oppdateringer av MSD365 per år, hvor minimum 4 må produksjonsettes. Endringsleder vil være ansvarlig for å analysere konsekvensene av oppdateringene for vårt ERP-system (MSD365), integrasjoner og øvrig applikasjonsportefølje, lukke GAP, planlegge system- eller akseptansetest, samt planlegge og produksjonssetting
- Arbeide tett sammen med våre interne applikasjonsspesialister, ressurser fra forretning og eksterne leverandører
- Sikre funksjonell og teknisk dokumentasjon
- Være ansvarlig for å sikre kvalitet ordinær forvaltning, men også være deltaker/kravstiller for test og kvalitet inn mot pågående og kommende prosjekter
- Lede vårt Change Advisory Board
Vi tror følgende gir gode forutsetninger for å lykkes i rollen
- Relevant høyere utdanning koblet med flere års erfaring fra lignende roller
- Erfaring fra tilsvarende rolle i en forvaltningsorganisasjon eller som change/service manager fra en drifts-/forvaltningsleverandør
- Erfaring med å planlegge og følge opp testaktiviteter er ønskelig
- Erfaring med Microsofts ERP-løsninger, fortrinnsvis Microsoft Dynamics 365
- Erfaring med leverandørstyring/-oppfølging
- evne til å kommunisere godt med både teknologer og forretning
Hva gir jobben deg?
- Du vil jobbe i et dynamisk arbeidsmiljø med kompetente fagmiljøer og bygge relasjoner på tvers av organisasjonen
- Vi gjør vårt beste for å legge til rette for både faglig og personlig utvikling, og gjennomfører flere samlinger hvor du får faglig påfyll på samme tid som du blir enda bedre kjent med dine kollegaer
- Vi tilbyr goder som dekket mobil, gratis parkeringsplass og en fleksibel arbeidshverdag
- Arbeidssted er ved vårt hovedkontor, sentralt plassert i Drammensveien 250.
Om Løvenskiold
Løvenskiold-Vækerø AS er et ekspansivt og fremtidsrettet konsern med røtter tilbake til 1649. Virksomheten omfatter Løvenskiold Handel, Løvenskiold Eiendom, Løvenskiold Skog og Maxbo Teknikk. Løvenskiold Handel, konsernets største virksomhetsområde med ansvar for den samlede handelsvirksomheten innen bo- og byggevarer driver kjedekonseptet Maxbo og Maxbo Proff, samt et sentralt distribusjonsanlegg. Konsernet har ca. 1600 ansatte og omsetter for NOK 4,7 mrd. Hovedadministrasjonen holder til på Vækerø i Oslo. Les mer på www.lovenskiold.no
Nysgjerrig på å vite mer?
Da foreslår vi at du tar kontakt med vår rekrutteringspartner Veronica Troung Jensen i MeyerHaugen AS via veronica@meyerhaugen.no eller telefon 918 52 885.
Søknadsfrist 1. oktober 2020. Søknader vurderes fortløpende.