OBOS søker nå ny Teamleder IT Servicedesk
Vi ønsker å gi deg som kandidat et bedre bilde av hva jobben handler om. I denne podkasten intervjuer vi Espen Hytta (IT-direktør) i OBOS om selskapet, og hva han ser etter i denne rekrutteringen: https://soundcloud.com/user-485305904-808676494/obos-teamlead-it-support?si=0702a6887ecc4d808ef5a81e75840b85
OBOS bygger framtidens samfunn og oppfyller boligdrømmer. OBOS er en av de største boligbyggerne i Norge og Sverige. Vi eies av våre over 502 000 medlemmer, og overskuddet beholdes i virksomheten og benyttes til å oppfylle formålet, som er å tilby medlemmene bolig. Helt siden 1929 har vi skaffet våre medlemmer bolig, samt forvaltet disse på en trygg måte. OBOS driver utvikling, produksjon og salg av eiendom og bolig, og har i tillegg virksomhet innenfor eiendomsforvaltning, rådgivning, digitale tjenester, bankvirksomhet, eiendomsmegling, næringseiendom, samt aksjeinvesteringer innenfor sektorene bygg, eiendom og anlegg. OBOS skal bidra til et mer bærekraftig samfunn: medlemmene har besluttet at inntil 10 prosent av overskuddet etter skatt skal benyttes til samfunnsnyttige tiltak.
Om jobben
Stillingen skal bidra til at vi sikrer en IT Servicedesk-funksjon som yter førsteklasses service til våre brukere. Viktigste ansvarsområder og arbeidsoppgaver:
- Sikre kapasitet og kompetanse for opprettholdelse av avtalte servicenivåer
- Videreutvikle vår IT servicedesk (herunder supporttjeneste)
- Operativ håndtering av saker innenfor 1. og 2. linje support
- Ansvarlig for forvaltning og utvikling av IT Service Management løsningen (ServiceNow)
- Etablere, utvikle og forbedre prosessene – ansvarlig for SLA og rapportering
- Personalansvar for teamet
Hvem ser vi etter?
Følgende kriterier gir et bilde av kompetansen vi ser etter for å sikre at du vil trives og kunne gjøre en god jobb:
- Relevant høgskole- eller universitetsutdanning
- Erfaring fra kundesenter og support
- Kunnskap om ITSM og ITIL
- Relevant erfaring fra ITSM løsninger (f.eks. ServiceNow)
For å lykkes og trives i rollen er det viktig at du er:
- Systematisk og analytisk
- Sosial: du er med på å bygge og dele en forbedringskultur der vi praktiserer åpenhet, tillit og sammen leverer som ett team
- Du har humor og evner til å bidra positivt til arbeidsmiljøet
- Kreativ: du utfordrer og ser nye løsninger på gamle og nye utfordringer
- Ryddig: du prioriterer, har prosessdisiplin og fullfører det du har startet
- Stå-på-vilje, godt humør og høy kapasitet
- Har sterke kommunikasjonsferdigheter på norsk, skriftlig og muntlig
- Vennligst merk at det må påregnes noe reisevirksomhet i denne rollen, hovedsakelig til den svenske delen av organisasjonen
Hvorfor jobbe i OBOS?
Vi kan tilby den rette kandidaten:
- Uante muligheter. OBOS er Norges største kompetansehus innen eiendom. Hos oss får du mulighet til å utvikle din kompetanse og oppfylle din karrieredrøm
- En jobb med mening. Samfunnsengasjementet, og hjertet OBOS har for byene våre, er noe av det som gjør ansatte stolte av å jobbe her
- Interessante og utfordrende arbeidsoppgaver. Et hyggelig og innovativt miljø med høyt faglig nivå, gir deg gode muligheter til å forme din egen hverdag
- Inkludering og mangfold som en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulik bakgrunn, kjønn, alder, livssituasjon og perspektiver, slik at vi kan levere enda bedre tjenester og produkter vil våre medlemmer og kunder
- Gode ordninger. OBOS investerer i egne ansatte og tilbyr goder som fleksitid, sommertid, gode pensjons- og forsikringsordninger samt firmahytter i inn- og utland
Nysgjerrig på stillingen?
Ta gjerne kontakt med Tomas eller Henrik hos vår rekrutteringspartner MeyerHaugen AS, for en uformell og konfidensiell prat om rollen.
Kontaktinformasjon:
Manager Tomas Kersten | tomas@meyerhaugen.no
Partner Henrik Andersson | henrik@meyerhaugen.no
Søknadsfrist: 09.01.2022. Søknader vurderes fortløpende.