Vi ser nå etter to løsningsdesignere for å bli en del av løsningsdesignavdelingen. Begge stillingene er lokalisert på Oslo-kontoret og rapporterer til sjefen for løsningsdesign nord i Partille, Sverige.
Lyst til å vite mer om stillingen? Da kan du lytte til postkast om stillingen her.
Løsningsdesignavdelingen vår spiller en viktig rolle i salgsprosessene våre mot både nye og eksisterende kunder. Du vil være en del av et team bestående av 9 løsningsdesigner og hovedsakelig samarbeide med våre nordiske salgsressurser, men du kan også delta i internasjonale prosjekter.
Som løsningsdesigner vil du ha et teknisk ansvar for konseptet og detaljert design i konsulentstudier og salgs prosjekter, samt innsendte faste prisforslag til kundene. I dette arbeidet vil du samarbeide tett med interne ressurser som designstøtte, Software Solution Architect, PLC-kontrollspesialister og underleverandører.
Oppgavene dine vil blant annet omfatte:
- Ta en aktiv del i utformingen av tekniske løsninger basert på kravene fra kunden og systemdesigndokumentet
- Være prosessinnehaver av den detaljerte designprosessen, inkludert å lage oppsett i 2D og 3D CAD
- Sørge for at kundens omfang av forsyning og kvalitet blir adressert, og at risiko identifiseres ved bruk av kapasitets- og tilgjengelighetsberegninger
- Være eier av standardiserte dokumenter relatert til teknisk design i innsendte forslag
- Være en pådriver for innovasjon (utvikle ideer, prosesser, løsninger, forretningsmuligheter og komponenter)
- Aktivt søke utvikling av egne ferdigheter, mens du deler erfaringer med resten av avdelingen og organisasjonen (erfaringer, ny teknologi)
- Være ambassadør for Swisslog og våre verdier
Vi ser etter deg som har:
- Bachelorgrad eller høyere i ingeniørfag fra Høgskole / Universitet eller tilsvarende
- Noe erfaring med tekniske løsninger, helst automatisering og logistikk
- Erfaring med AutoCad og kunnskap i 3D er gunstig, men ikke nødvendig
- Vi bruker SketchUp og Revit og erfaring med disse verktøyene er en fordel, men ikke et krav. Opplæring i alle verktøy vil bli gitt.
- MS O365
- Du behersker skandinavisk og engelsk muntlig og skriftlig
Vi ser etter deg som er:
- Engasjert, inspirert og motivert
- Har stor teknisk interesse og nysgjerrighet
- Selvstendig og fleksibel
- Dyktig i kommunikasjon og relasjonsbygging
- Strukturert
- Serviceinnstilt
- Lagspiller
Vi tilbyr:
- En spennende stilling i et solid selskap
- Varierte og interessante utfordringer
- Dyktige kolleger og ledere med høy kompetanse
- Mulighet til å påvirke og sette sitt preg på hvordan avtalen med kunden gjennomføres og leveres
- Mulighet til å delta i utformingen av din egen arbeidsplass
- Internasjonale utviklingsmuligheter og konkurransedyktige betingelser
”We shape the future of intralogistics by combining innovative technology and team spirit across borders. Thus, our employees benefit from unique opportunities to get the most out of their potential.”
Nysgjerrig på å vite mer?
Da foreslår vi at du tar kontakt med vår rekrutteringspartner i MeyerHaugen AS, Øystein Gjuvsland via oystein@meyerhaugen.no – tlf. 991 10 955.