MeyerHaugen

 

Er du teknolog med stor interesse for journalistikk og samfunnsliv? Eller er du en journalist med dyp innsikt i teknologi? Da bør du lese videre, for nå er det ledig nyopprettet stilling som redaksjonell utviklingssjef i Nettavisen. Stillingen får personallederansvar og sitter i ledergruppen til direktør for innovasjon, Pål Nisja-Wilhelmsen.

Som den første rene digitale avisen i Norge har Nettavisen siden 1996 stått i front for utvikling av nyhetsformidling på nett. Som en av de første avisene i verden overførte Nettavisen en rettssak direkte. Den første valgomaten ble også publisert i Nettavisen. Innovasjon på redaksjonelle områder har vært viktig fra første stund.

Som en del av Amedia jobber vi tett sammen med ett av de sterkeste miljøene for en bærekraftig og moderne utvikling av systemer som understøtter vårt produkt: Nyheter. I jobben som redaksjonell utviklingssjef i Nettavisen vil du sitte tett sammen med vår redaksjon og de verktøy som finnes i konsernet og andre steder for å løse behovene vi sammen identifiserer. 
 

Om jobben

Stillingen vil være en del av en nyopprettet avdeling i Nettavisen som skal jobbe med strategisk og taktisk utvikling og innovasjon innenfor den redaksjonelle sfæren. VG har utviklet et koronastudio og flyoversikt, mens Dagbladet har laget vaksinekalender. Amedia og Nettavisen har allerede mange års erfaring med lignende produkter som understøtter det redaksjonelle produktet, og som i seg selv er god nyhetsdekning. Nå skal vi bli enda bedre på dette området, og der vil du være den sentrale personen.

Som redaksjonell utvikler i Nettavisen vil du være med på å bestille, bestemme og påvirke. Friheten vil være stor til å komme med løsninger, forslag og gjennomføre. I tillegg vil du være sentral i å bygge broen mellom Amedias mange muligheter, og den operative driften til Nettavisen.

Kunnskap om muligheter, evnen til å skjønne og bruke kode samt personlige egenskaper som både er en blanding av kreativ nysgjerrighet og løsningsorientert stahet, vil være viktig. Det er viktig å ha redaksjonell forståelse. Det er en fordel om du har innsikt i javascript (frontend), node.js og SQL-databaser.
 

Hva vil tilbyr

Du vil være sentral i veksten til Nettavisen de neste årene, og vil konkret jobbe med og igangsette viktige prosjekter som sammen med tradisjonell redaksjonell dekning skal gi et best mulig nyhetsprodukt for våre lesere. 

Vi holder til i moderne lokaler midt i sentrum av Oslo.  Som ansatt i Nettavisen får du være med og påvirke en nettavis i vekst – og være del av en arbeidsplass med godt miljø og hvor det er høyt under taket. Hvor vi verdsetter deg som person og din kunnskap, meninger og tanker. Nettavisen har fleksibel arbeidstid og sted, og tilpasser arbeidshverdagen for våre ansatte så de kan både jobbe i team og alene når det er riktig.

Nettavisen er en avis hvor det er lettere å få ja enn mye annet. Vi er i en offensiv angrepsposisjon, som vi har vært i 25 år og er ikke redd for å prøve nye løsninger og muligheter. Din arbeidshverdag vil ofte være å delta på morgenmøter i redaksjonen, snakke med journalister om muligheter eller bare identifisere muligheter en digital verden gir oss i presentasjon, tilpasning og løsninger. 
 

Vil du vite mer?

Ta gjerne kontakt med våre rådgivere Bjørnar Angell eller Karoline Mari Bjørndal for en uforpliktende prat om stillingen. Direktør for innovasjon Pål Nisja-Wilhelmsen (paal.nisja@nettavisen.no) er også tilgjengelig for mer informasjon. 
 

Om arbeidsgiveren

Nettavisen er et heleid datterselskap av Amedia.vAmedia er landets største utgiver av redaktørstyrte medier og ledende på lokal avisutvikling. Daglig når konsernets medier mer enn to millioner lesere gjennom sine 89 lokalaviser, Nettavisen, Nationen, 11 lokale nettsteder og tre fagtidsskrifter. Med redaksjonelle medarbeidere over hele landet sørger vi for at våre lesere blir løpende oppdatert med nyheter og annet viktig innhold. Samtidig bidrar våre selgere og annonser til å skape verdi og effekt for annonsører over hele Norge. Amedia har også en omfattende trykkeri- og distribusjonsvirksomhet. Konsernet har 2.100 ansatte og omsatte i 2021 for 4,1 milliarder kroner.

Amedia er sertifisert av Great Place to Work. Sertifiseringen bekrefter og er et bevis på at våre medarbeidere opplever organisasjonen som et godt sted å jobbe. Les mer om hvordan det er å jobbe i Amedia på våre karrieresider på Amedia.no og følg oss på LinkedIn.