Bane NOR jobber hver dag for å sikre videre utvikling og digitalisering i selskapet, dette for å kunne skape en smidig hverdag for togreisende i hele landet. Formålet er å utvikle, bygge, drifte og forvalte det nasjonale jernbanenettet. En sentral faktor for at vi skal lykkes med denne jobben er at vi finner de rette personene til hjelpe oss med dette samfunnsoppdraget. Vi skal knytte mennesker, byer og næringsvirksomhet sammen ved bruk av vår miljøvennlige jernbaneinfrastruktur. I et krevende digitalt landskap og med nye teknologier, trenger vi hjelp til å modernisere måten vi integrerer systemer og data i selskapet. Derfor er vi på leting etter en faglig dyktig leder for dette arbeidet. IKT Integrasjoner inngår i seksjonen IKT Integrasjon og analyse, som har ansvaret for Bane NORs dataplattform, integrasjonsløsninger og dataanalyse. Stillingen vil ha personalansvar for de ansatte i eget team.
Hvis du har jobbet mye med integrasjoner i komplekse IT landskap bør du lese videre. Hvis du i tillegg motiveres av å bygge og lede sterke smidige team og har erfaring med å jobbe i grensesnittet mellom IT og Forretning, da vil vi veldig gjerne snakke med deg.
For å gi deg bedre informasjon om hva stillingen egentlig går ut på og hva du kan forvente deg i jobben har vi spilt inn en podkast med seksjonsleder IKT integrasjon og analyse Øystein Løkås. Link: https://L2W.no/fflm
Du vil få muligheter til å jobbe med følgende oppgaver:
Bane NOR er i ferd med å etablere en ny integrasjonsplattform basert i hovedsak på KAFKA/Confluent og Azure API management. Plattformen bygges i hovedsak i Azure, men vil ha et bein i Bane NOR on-prem datasentre.
Det skal fremover jobbes med både on-boarding av nye tjenester på plattformen og med å kontinuerlig migrere eksisterende løsninger.
Integrasjonsteamet skal sikre god tjenestekvalitet og oppetid på integrasjonsplattformen, men vel så viktig er det å etablere en rådgivningstjeneste som jobber opp mot andre team i Bane NOR for å hjelpe dem å bygge integrasjoner og dataflyter på en moderne og effektiv måte. Vi har mye fokus på å lage gode selvbetjeningsløsninger og legge til rette for distribuert utvikling av integrasjonene.
Hovedoppdraget ditt vil være å være å lede et ressurssterkt team og jobbe tett med resten av IKT og Forretningssiden i selskapet for å optimalisere dataflyter og verdistrømmer. For å lykkes med dette vil du blant annet jobbe med følgende oppgaver:
For å kunne fungere i stillingen tror vi du har følgende kvalifikasjoner:
Vi tror at en god teknisk bakgrunn og erfaring med komplekse integrasjonslandskap gir gode forutsetninger for å lykkes i denne rollen. Samtidig som du har jobbet med publish/subscribe løsninger og API’er, gjerne i et skymiljø. Du må også kunne sette pris på tett samarbeid på tvers av selskapet med tanke på identifisering av nye utfordringer. Erfaring fra ledelse av team er fordelaktig, men det er ikke et krav at du har erfaring med personalledelse. Vi tror følgende egenskaper og erfaring er relevante for å lykkes og trives i rollen:
Vårt løfte til deg
I Bane NOR blir du en del av et sterkt, engasjert og motivert fagmiljø i en virksomhet med et viktig samfunnsoppdrag. Vi skal gjøre vårt beste for å sikre at du lykkes hos oss. Ved å jobbe i Bane NOR får du:
Bane NOR samarbeider med Semac som er en ekstern leverandør om bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Bakgrunnssjekken utføres etter samtykke fra deg som søker og innebærer at vi verifiserer CV og annen søknadsdokumentasjon i forbindelse med ansettelsen.
Ta gjerne kontakt med Martine (martine@meyerhaugen.no) eller Ida (ida@meyerhaugen.no) hos vår rekrutteringspartner MeyerHaugen AS, for en uformell og konfidensiell prat om rollen.
Søknadsfrist: 3 uker